Коли і як рожевий став жіночим кольором?

Мерилін Монро, Меймі Ейзенхауер, Funny Face і лялька Барбі … Як рожевий колір став жіночим і коли це сталося?


Рожевий колір – жіночий! Саме з прекрасною половиною людства в свідомості більшості з нас пов’язаний цей колір. Він асоціюється у нас з символом боротьби з раком грудей
(Рожевою стрічкою), улюбленим кольором ляльки Барбі, одягом для дівчаток, гламуром і солодкими дурненька. Також це маркер статі, яким користуються батьки і дизайнери систем візуальної ідентифікації. Чому жінки люблять саме рожевий колір і чи було так завжди?

Блакитний для хлопчиків, рожевий для дівчаток

Сучасним людям здається, що так було якщо не завжди, то стало дуже давно. Тим часом, це мода, яка існує відносно недавно: вона з’явилася тільки в 80-ті роки минулого століття. У той час стало можливим визначення статі дитини в животі матері. Дитяче «придане» нейтральних відтінків перестало бути актуальним. Батькам, які бажають за допомогою блакитного або рожевого «позначити» і привітати свою дочку або сина, прийшли на допомогу маркетологи.

Але чому рожевий колір був «призначений» для жіночої статі? Це не пов’язано з давньою традицією, якої люди дотримувалися кілька поколінь. Правда, рожевий колір був популярний в жіночій моді XVIII століття. Але пізніше, аж до ХХ століття, його носили в основному хлопчики і чоловіки, яким би дивним це сьогодні не здавалося. Дівчата одягалися в блакитний – колір, наповнений привабливістю і делікатній ніжністю.

«Рожева революція» 50-их

Все змінилося після II світової війни. Саме тоді на Заході народився той рожевий, символіку якого ми сьогодні добре знаємо. У п’ятдесяті роки до таких відтінкам потягнулися жінки. Першим інтенсивно-рожевим нарядом було сукню Мерилін Монро з пісні Diamonds are a girl s best friends. Потім в рожевий закохалася Мамі Ейзенхауер, дружина 34-г Президента США Дуайта Ейзенхауера. В історію увійшло її плаття від 1953, в якому перша леді з’явилася на інавгураційній балу нового глави уряду. Наряд був ефектним, стройнящіх і, перш за все, рожевим. Він заперечував все, з чим асоціювався післявоєнний стиль в одязі жінок: простоту крою, скромність і синій колір фабричних комбінезонів. Зовнішній вигляд першої леді сповістив кінець цієї глави в повсякденному моді. Американські жінки зробили ставку на жіночність, привабливість і разом з Меймі Ейзенхауер полюбили рожевий.


Think pink, або Як бути жінкою?

У наступні роки тренд увійшов вже в масову культуру. Жінки в рожевому заповнили вулиці. У буквальному сенсі про це розповідає одна з пісень популярного мюзиклу Funny face від 1957 року з Одрі Хепберн головній ролі. Пісня називається Think pink і являє собою рада для стильних американок: «Викиньте чорний, спаліть блакитний, то поховайте бежевий!» Відтепер жінки повинні бути сміливими і привабливими. Кінець скромності і пристосовування до чоловіків! Жінки в рожевому хочуть знову відчувати себе жінками. На цій моделі виростають і дівчатка. У 1958 році з’являється легендарна лялька Барбі.

Жінки не хочуть бути рожевими комірцями

Рожевий стає модним кольором для обладнання кухні і маркером інших типово жіночих продуктів. Представниці прекрасної статі – це новий ринок збуту для виробників. Але «рожева революція» звертається проти них самих. Жінки повинні виглядати бездоганно, а їх роль зводиться до амплуа підпорядкованої чоловікові домогосподарки. У 70-ті роки письменниця Луїза Хоу створює поняття «рожевих комірців». Хто такі рожеві комірці? Це представниці низькооплачуваних і підлеглих чоловікам – «білих комірців» – фемінізованих професій: секретар, вчитель, медсестра. Піднімається друга хвиля фемінізму.

Pretty in Pink: ера незалежних жінок

Наступні роки – це час фінансово вільних і упевнених в собі жінок. Вони досить сильні, щоб не відмовляти собі в жіночому кольорі. Рожевий з’являється в стилізованому під 50-ті роки мюзиклі «Бріолін», в 80-ті його носить головна героїня культового фільму для підлітків Pretty in Pink, а в 90-ті роки в ньому красується Сара Джессіка Паркер з «Сексу у великому місті».

На початку ХХI століття жіночий рожевий колір був висміяний як інфантильний. Це посилання на улюблений колір ляльки Барбі, під яку стилізували хоча б «Блондинку в законі» (фільм з Різ Уізерспун від 2001 року) та «Поганих дівчат» з касового фільму з Ліндсі Лохан. Незважаючи на іронію і не найкраще ставлення до гламуру, рожевий колір як символ жінок як і раніше живий і продовжує робити.

Історія повторюється

У рожевий нерідко одягалася (по крайней мере, кілька років тому) інша перша леді США – Хілларі Клінтон. У ньому вона з’являлася на обкладинці одного з провідних журналів країни – People. Експерти стверджують, що Хілларі цілеспрямовано і успішно використовувала рожевий для створення свого політичного іміджу. Але її «меседж» суперечить тому, що свого часу транслювала Мамі Ейзенхауер. Вона хотіла повернення жіночності, а Клінтон хоче рівності статей без відмови від неї.

Час від часу в одязі таких відтінків хизуються найрізноманітніші знаменитості зі світу шоу-бізнесу, в нього не без задоволення одягаються і звичайні дівчата і жінки. А значить, цей «солодкий» і «гламурний», але в той же час сам по собі гарний, ніжний, вигідно підкреслює зовнішність рожевий колір жінки поки не мають наміру відправляти у відставку, як би хто до нього не ставився.