Як поєднати роботу з домашніми справами?

Кожна мама знає, що турбота про домашнє господарство і виховання дітей – це нелегка робота, яка може займати дні (і ночі) безперервно. Але ж є ще професійні обов’язки, кар’єра … Як поєднати роботу і сім’ю, дитину, будинок?

Робота і будинок – дві сфери, які часто вступають у протиріччя, особливо в житті жінок. Проте, якщо ви будете цілеспрямовано використовувати навички планування та організації часу, то зможете легше і ефективніше поєднувати ці два робочих місця. Ось кілька порад для працюючих матерів.

1. Після роботи самі збираєте іграшки, вішаєте на вішалку пальто домочадців, розставляєте взуття, стелите ліжка? Якщо так, то негайно припиніть: це речі, які в змозі зробити навіть маленька дитина. Коли повернетеся додому, просто ввічливо попросіть, щоб кожен повісив свій плащ або куртку на місце і так само вчинив з іншими речами. Поясніть дітям, що брудний одяг повинна відправитися в корзину, а чиста – на свої місця в ящики і шафи. Покажіть їм, як застеляти ліжка. Утримайтеся від бажання зробити це за них або поліпшити результати їх роботи. Діти навчатимуться всього цього методом проб і помилок, тому не турбуйтеся, якщо їм не вдасться впоратися з обов’язками на належному рівні. І вже не здумайте говорити, що вони не в змозі впоратися з усім цим! Такий же підхід потрібно практикувати і щодо своєї другої половини, якщо ви хочете поєднати роботу і сім’ю і не відчувати себе загнаної конем.
2. Частіше просите допомоги у своїх дітей або чоловіка. Для сімейної трапези старші хлопці можуть, наприклад, налити в глечик напій, дістати і розставити тарілки, чашки, розкласти столові прибори. Навчіть дітей, як прибирати стіл після їжі, завантажувати посудомийну машину. Покажіть, як і де складувати сміття, класти одяг після прання. Можете присуджувати окуляри, давати в нагороду дрібні штучки, щоб діти знали, як ви цінуєте їх допомогу.

3. Поєднати роботу і будинок буде простіше, якщо вранці ви станете планувати справи на наступний день. Назавтра вам буде легше і приємніше, якщо деякі речі виявилися зробленими ще напередодні. Підготуйте одяг на наступний день, переконайтеся в тому, що діти виконали домашнє завдання і зібрали рюкзаки та портфелі. Перевірте, коли у ваших нащадків закінчуються уроки і які у них плани на вільний час після школи. Крім того, поєднати роботу і дитини буде простіше, якщо ви навчите його вечірньому і ранкового ритуалу, що складається з певних самостійних дій – наприклад, застиланні ліжка, одягання, сніданку, чищення зубів і т.п.

4. Побудуйте свій графік так, щоб після роботи у вас був час тільки для себе, хоча б 10 хвилин відпочинку і перепочинку, коли можна розслабитися, привести в порядок думки. При необхідності в цей час можна подумки розпланувати решту дня або подумати про розклад на наступний.

5. Не допускайте ситуації, коли ваші робочі обов’язки так впливають на вас, що проблеми з офісу ви несете прямо додому. Якщо доводиться працювати допізна, просто поговоріть з начальником про цю ситуацію і домовтеся, що в інші дні ви зможете компенсувати свої праці більш раннім відходом. Переконайтеся, що чоловік в змозі повністю замінити вас вдома, якщо в останній момент виявиться, що вам все ж доведеться затриматися на роботі.

6. Їздите за покупками тільки раз в тиждень. Заздалегідь подумайте, що купити, складіть список. Знайдіть «швидкі» кулінарні рецепти і, якщо готуєте, робіть це з запасом, щоб якась частина залишилася на наступний день. Заплануйте один день в тиждень, коли ви обійдетеся замовленої піцою, іншими стравами з доставкою додому. Якщо у вас вже досить великі діти, нехай вони хоча б один день на тиждень готують обід або вечерю самі.

7. Робота і домашні справи – це, звичайно, важливо, але не забувайте про себе, не нехтуйте особистими відносинами. Намагайтеся, щоб хоча б кілька обідів і вечерь в тиждень пройшли за загальним столом. Запропонуйте один вечір в ці сім днів присвятити загальному перегляду якого-небудь фільму. Час від часу пропонуйте сім’ї куди-небудь з’їздити на уїк-енд. Всі ми схильні ставити себе на останнє місце в списку людей, яким потрібно приділяти увагу. Однак якщо ви знайдете в протягом дня або тижня хоча б трохи вільного часу, присвяченого тільки собі, то самі помітите, що стали спокійнішими, відновили життєву енергію, у вас буде більше сил для виконання повсякденних обов’язків, поєднати роботу і дитини, сім’ю, будинок стає простіше.

8. Не шкодуйте для себе маленьких задоволень. Час від часу вирушайте в спортзал, музей, на зустріч з подругами, попліткувати, вступите в книжковий клуб – присвячуйте час своїм хобі. Домовтеся з чоловіком, що хоча б один вечір на тиждень кожен з вас буде витрачати тільки для себе. Запросіть няню, яка буде приходити раз або два в тиждень, а ви в цей час побудьте наодинці з чоловіком. Необов’язково вигадувати щось особливе: це може бути звичайна прогулянка або поїздка в кіно. Все це потрібно для того, щоб ви постійно відчували, що залишаєтеся парою. Романтичний відпочинок наодинці, зустрічі з друзями – це хороші способи підтримки щасливих відносин. А сил і ентузіазму у людини, що почуває себе задоволеним особистої і соціальної життям, як правило, більше, поєднання роботи і вдома йому дається легше.