Як не приносити стрес з роботи додому і не псувати життя близьким?

Робота є важливою частиною нашого життя. Але не найважливішою! Що робити, щоб емоції, пов’язані з професійними справами, не відбивалися на нашому сімейному житті і особистих відносинах?

Про благополучного життя можна говорити тільки тоді, коли ми вважаємо, що наш внутрішній світ знаходиться в стані рівноваги. Як цього добитися? Організувати свій час і простір!

Є відома картинка, що представляє наше життя у вигляді торта з восьми частин. Вони однакові за розмірами, а це значить, що однаково важливі. Це гроші і будь-які матеріальні питання, рух і вправи, робота і кар’єра, відпочинок і подорожі, сім’я і друзі, служіння іншим, здоров’я і благополуччя, і, нарешті, розвиток – духовне і особистісне. Якщо якийсь з цих частин не вистачає або одна буде домінувати над іншими, то шматочки нашого пирога будуть нерівними, а це означає, що душевну рівновагу буде порушено. Не допустіть нерівномірного «розрізання» пирога-життя. Отже, що робити, якщо професійні справи плавно перетікають в особисте життя і витісняють її і якщо стрес, отриманий на роботі, заважає життя всієї родини?

Проводьте чітку межу

Припустимо, кожен день ви виходите з роботи додому близько 17. 00. Для вашого психічного здоров’я ключове значення мають останні 15 хвилин, проведені в офісі. Щоб ваші незавершені професійні справи не переслідували вас до кінця дня, слід потихеньку прийти в стані релаксації. Багато людей роблять це інстинктивно, наприклад, заходячи на форуми або в соціальні мережі, щоб подивитися на фотографії друзів, послухати в мережі улюблену пісню. Дослідники інтернету підтверджують, що близько п’ятої вечора значення трафіку найбільші.

Ви також можете собі зробити кружку чаю або кави, потягнутися пару раз, щоб розслабити напружені м’язи, упорядкувати речі на столі. До речі, навести порядок дуже важливо: на наступний день вам буде легше увійти в робочий настрій. Крім того, це один з ритуалів, які дають нашому розуму ясний сигнал: на сьогодні всі!

Нарешті ми прощаємося з колегами і виходимо. І знову, якщо ви не повинні бігти за дитиною в садок або кудись ще, варто дати собі 20 хвилин – на цей раз для ментального очищення після робочого дня. Як? Наприклад, йдіть пішки, або через день вибирайте інший маршрут, або хоча б за кермом автомобіля не їздите завжди однією і тією ж дорогою. Навіть найменша новизна відновлює наш розум, надає антидепресивну дію і сприяє формуванню нових нервових зв’язків.

Квартира – це ваша фортеця

Розслабившись і провітрити, підходите до свого дому. І на цьому моменті ми зупинимося детальніше. Коли ми облаштовуємо наш будинок, то, швидше за все, не думаємо, яку психологічну функцію повинні виконувати ті чи інші приміщення. Але ж варто було б це зробити, тому що будинок – це наша тиха гавань, де нам має бути добре. Важливо, щоб вже буквально з порога все говорило нам: «Ви входите в свій добрий, безпечний світ». Як це зробити?

Оформіть коридор, передпокій в світлих, теплих тонах. Повісьте на стінах фотографії з місць, де ви були під час відпустки, поставте свою улюблену дрібничку або спорудити невелику галерею малюнків дитини або його фотографій. Нехай це будуть речі, які нагадують вам про те, що вам подобається.

Важливо також, щоб після зняття взуття ваша нога потрапляла на м’яку основу. Тоді стрес з роботи покине вас набагато швидше. Мова йде не тільки про зручні тапочках, а й килимку в передпокою, підлогове покриття. Крім того, важливо обернути тіло приємною на дотик тканиною. Це ще один ритуал, який скаже вашій підсвідомості щось на кшталт: «Я зняла сукню, призначене для вирішення службових питань, і нарешті зможу вільно вдихнути, показати свою справжню природу».

Абсолютно помилково вважається, що домашній костюм – це звичайно який-небудь розтягнутий спортивний костюм або бувалий халат. Потрібно, щоб було з точністю до навпаки. Наша домашня одяг повинен бути не тільки зручною, але і, перш за все, красивою, щоб ви відчували себе у вільний час справжньою домашньою богинею і царицею.

Розповідайте, але в міру

Хороші, глибокі відносини між близькими є відмінним «протиотрутою» проти всякого зла. Коли ми знаємо, що є хтось, хто нас любить і кого любимо ми, – батьки, партнер або діти, то не так турбуємося через те, що шеф на нас сьогодні дивився якось «не так» або влаштував прочухана . Якщо після важкого дня улюблений скаже: «Не переживай, все буде добре», то загроза втратити роботу не заважатиме вам спати по ночах. Тому, якщо з вами трапилося щось недобре на роботі, ви стали жертвою сильного стресу, звичайно, не варто цього приховувати. Вимовити, розкажіть про проблему партнеру або приятелям. Нехай вас вислухають, ви приймете їх підтримку – і на цьому закінчите! Зробіть вдих і перейдіть до іншої теми, навіть через силу.

Ми, жінки, маємо особливу потребу говорити, коли відчуваємо сильні емоції. Слова і почуття мають відношення до однієї і тієї ж ділянки головного мозку. Але це не означає, що погані емоції зникнуть, якщо ми будемо довго про них говорити. Навпаки, таким чином ми зосереджуємося на стресі, і той після короткочасного полегшення ще більше посилиться. Запам’ятайте: на розмови про професійних справах немає сенсу витрачати надто багато часу.

Не зривається на близьких

Головне, щоб стрес з роботи не був перенесений на іншу – домашню – грунт і не впав на голову наших близьких. Часто буває так, що відреагувати на неприємності ми можемо тільки вдома, тому що це єдине безпечне місце, де ми можемо це зробити. Як часто ми грішимо тим, що ми стримуємо свій гнів і розчарування, коли спілкуємося з чужими людьми, і перекладаємо його на тих, кого любимо! У вас теж є така проблема? У момент наближається «вибуху» використовуйте вправи «три подиху».

Закрийте очі, втягніть носом повітря, порахуйте до п’яти. Затримуйте його, вважаючи до семи. А потім випускайте його дуже повільно ротом, рахуючи до дев’яти. Повторіть це три рази. Така вправа допоможе вам позбавитися від отриманого на роботі стресу, досягти внутрішнього балансу і нагадати собі, що і без роботи в вашому життєвому пирозі є ще сім інших частин. Ви граєте в житті більше ролей, ніж просто роль найманого працівника або власника бізнесу. Може бути, вона зараз займає більшу частину вашого часу, але це не означає, що вона є найголовнішою. Так чому ж вона повинна так негативно впливати на ваші інші ролі – мами, дружини, дочки чи партнерки? Це тільки ваше рішення, як ви будете розпоряджатися своїм часом.